המבדק הראשוני הינו תנאי הכרחי לתחילתו של כל תהליך באימון בשיטה. מטרת המבדק הינה להגדיר את הפוטנציאל האישי המולד של האדם ולאתר את מקור הבעיה שלשמה הגיע.
(חשוב להבין כי המבדק בשיטה איננו עוסק באבחון ואו בהגדרת הלקות עצמה כגון: דיסלקציה, אוטיזם, PDD, ADD, ADHD ועוד.)
הפוטנציאל האישי של כל אדם יכול לבוא לידי מיצוי מלא רק אם כל במערכות בגוף פועלות באופן מתואם ותקין. תפקידו של האבחון הוא לתת למטפל תמונה על המבנה האישיותי של המטופל/ת, ומתוך כך לבנות מערך טיפולי ייחודי, יעיל וממוקד.
א- שאלון לסקירת עברו של המטופל/ת:
מטרת הסקירה היא להעמיק את הידע על המטופל/ת, בכלל זה ההיסטוריה שלו/ה, החל מתקופת הינקות ועד עתה. בשאלון נכללות שאלות המכסות את תקופות חייו/ה השונות של המטופל/ת, לרבות השלבים ההתפתחותיים, דפוסי התקשרות וחברה, יכולות מוטוריות שונות ודפוסים התנהגותיים הבאים לידי ביטוי ביומיום.
מבדק המאפשר למאבחן/ת לאתר בעיות במערכות המוטוריות השונות של המטופל/ת. המבדק כולל משימות הבוחנות את יכולת הקואורדינציה שלו/ה, משימות של התמצאות ומודעות הגוף במרחב ומשימות המתייחסות למערכת שיווי המשקל, קשר מוח-עין-יד, ועוד.
מבדק הכולל ניתוח פסיכודיאגנוסטי בכף היד, המבוסס על שיטתו של ד"ר ארנולד הולצמן. שיטה זו הורחבה והותאמה לשיטת ורדי בהתאם למנעד הגילאי ומוקדי הבעיות הייחודיות שבהן היא מטפלת. במבדק זה ניתן לקבל מידע נוסף על אישיותו של המטופל/ת לצורך בניית מערך האימון האישי המתאים.
המבדק נמשך בין שעה וחצי לשעתיים, ולעיתים הוא נמשך אף יותר. אצל לילדים ונוער אנו ממליצים על נוכחותם של שני ההורים. הורים המבינים את מהות הבעיה של ילדם ומשתפים פעולה בתהליך הטיפולי, יכולים להשפיע על הצלחת האימון ועל יעילותו.
בבני מגיל 18 ומעלה, המבדק נערך בנוכחותם בלבד.