תחת קטגורית "חינוך מיוחד" נכנסת אוכלוסיה רחבה של מבוגרים וכן ילדים, נערים ובוגרים מגיל 3 ועד גיל 21 הלומדים במסגרות מגוונות על פי סוג הקשיים והצרכים, החל מגנים משולבים, טיפוליים, כתות מקדמות בבתי ספר רגילים, כתות משולבות, בתי ספר לחינוך מיוחד בקטגוריות השונות ומסגרות סיעודיות.
חלק מהילדים מגיעים לחינוך המיוחד כבר בראשית דרכם, בעקבות המלצת המכונים להתפתחות הילד וחלקם לאחר שלא צלחו להתמודד בחינוך הרגיל.
אוכלוסיית החינוך המיוחד כוללת ילדים/ מבוגרים בעלי לקויות חושים קשות, מעוכבי התפתחות, ליקויי למידה רב תחומיים, נכויות פיזיות קשות, הפרעות תקשורת, הפרעות התנהגות, פיגור שכלי, הפרעות נפשיות ותסמונות גנטיות שונות.
(מתוך פורום "חינוך מיוחד")
בשיטת ורדי אנו בונים תוכנית עבודה ולימוד אישית לילד. מטרת התוכנית לשפר את תפקודי המוח. התוכנית כוללת עבודה עם הילד בתחומים הקשורים לשגרת חיי היום יום במטרה שהילד לא יהיה תלוי בחברה אלא יגדל להיות ילד עצמאי. הלימוד והמשימות השונות באות במקביל לעבודה על תחומים טיפוליים/ מוטוריים.
בעבודה עם אוכלוסיית הילדים עם הצרכים המיוחדים חשובה במיוחד מעורבותם של הורי הילד מכיוון שהטיפול מצריך אימון יומיומי בבית להשגת שיפור מקסימאלי.
מכיוון שמטרת האימון היא לשפר את תפקודי המוח, ניתן לקדם בהצלחה רבה גם פעוטות, ילדים ונוער עם תסמונות שונות, ילדים ברצף האוטיסטי וילדים בעלי שיתוק מוחין.