תארו לכם את עצמכם יושבים בכיתה ומקשיבים למורה שמדבר על משוואה עם נעלם אחד או על ההיסטוריה של אירופה בימה"ב. ליד השולחן שמאחוריכם מתחילים שניים לפטפט. אתם יודעים שעליכם להתרכז במורה אבל אינכם מסוגלים. כשהם גומרים לדבר אתם מצליחים להחזיר את המיקוד למורה אבל אתם כבר לא מבינים על מה הוא מדבר. המתואר כאן הוא סיפור פשוט ונפוץ של קושי בפיצול קשב.
לכול אדם צריכה להיות היכולת לעשות ארבע פעולות במקביל: מוטורית אוטומטית, מוטורית רצונית, חשיבתית והתייחסות להפרעה סביבתית. כלומר, לפצל קשב בין ארבע פעולות שונות. כשלאדם יש קושי בכך רמת התפקוד שלו יורדת.
באימון בשיטת ורדי אנו מעלים את רמת ההפרדות הקואורדנטיביות של הילד והנער כך שהוא יכול לעשות חמש ושש פעולות במקביל.
דוגמאות נוספות לנושאים הנפוצים ששיטת ורדי נוגעת בהם בקרב ילדים ובני נוער:
קשיי קשב וריכוז, לקויות למידה ותפקוד שונות, דיסגרפיה, קושי ברכיבה על אופניים/שחייה/ריקוד, חוסר הצלחה במבחנים ביחס לרמת הידע, מוטוריקה עדינה ועוד.
שיטת האימון בילדים אינה דידקטית אלא להיפך, היא נעשית תוך כדי משחק ושימוש במכשירים ובמשחקים. כשילד נהנה ואינו נמצא במתח, יש סיכוי גבוה יותר שהוא יבוא לאימון מרצון, גופו יהיה נינוח, הוא ינשום טוב יותר והתוצאות יהיו מהירות יותר.
האימון אצל ילדים ונוער הוא רב ממדי. הוא נעשה באמצעות שיחזור היכולות המוטוריות שהתפתחו באופן לקוי ובנייתן מחדש באופן תקין. הטיפול עונה על בעיות של דימוי עצמי נמוך, בעיות בתקשורת בין חברתית, לקויות למידה שונות, בעיות תחושתיות, קשיי קשב וריכוז, בעיות יציבה, קשיי ביטוי, חרדות בכלל וחרדות מבחנים בפרט, בעיות התארגנות ועוד.
האימון המוטורי כולל התמקדות בתנועה לשיפור קואורדינציה, שיפור היכולת הגופנית לפעול במרחב משתנה, העמקת ההבנה של פעולות הגוף ביחס למרחב וביחס לעצמו, שיפור היציבה ועמוד השידרה.
לצד הדגש המוטורי משולבים באימון שיטות שונות להגברת היכולת להפרדת קשב וביצוע פעולות שונות במקביל, ללא היווצרות של מתח, וטכניקות נוספות.
האימון בילדים ובבני נוער שאינם בחינוך המיוחד מתקיים אחת לשבוע בלבד ואינו מצריך אימון נוסף בבית. יתרה מכך, ה"אני מאמין" בשיטה הוא כי אם מבנה האימון מתייחס לרמת הקואורדינציה של המטופל, לאישיות ולקלט שלו, הרי שאימון יומיומי יהיה עודף ועלול אף להזיק. גירוי שבועי נכון בונה את הקשרים במוח ואימון נוסף עלול לגרום להצפה רגשית.