ייחודה של שיטת ורדי על פני שיטות טיפול אחרות היא ההבנה המלאה של הגורמים ללקויות השונות, היכולות לזהותם מגיל צעיר ביותר, הטיפול המהיר והאפקטיבי בכל הגילאים ובתחומים רבים החל בתינוקות דרך תחום החינוך המיוחד וכלה בגיל הזהב- שם אנו עוסקים בעיקר בשימור היכולות.
הגיל הרך- היריון, לידה וינקות- מומחים בהתפתחות תינוקות.
מלוות התפתחותיות לתינוקות החל מתינוקות בריאים ועד תינוקות עם איחור התפתחותי מגורמים שונים כגון תסמונות ולקויות שונות.
לימוד מקצועי של כל תהליכי התפתחות התינוק מן הלידה ועד להגיעו לגיל שנתיים תוך התמקדות בהתפתחותו התחושתית, המוטורית והקוגניטיבית. משמעותם של ההיבטים ההתפתחותיים והשפעתם על חייו הבוגרים של התינוק כשיגדל ויהיה לאדם בוגר.
הקורס מקנה ידע תיאורטי ומעשי ייחודי אשר שימושי במיוחד במסגרת מעונות היום והגנים ובהנחיית קבוצות הורים ותינוקות. בקורס מושם דגש על לימוד תרגילים ומשחקים התואמים את שלבי ההתפתחות התנועתית בשילוב ובשימוש הולם במוסיקה ובעזרים המיועדים לגירוי המערכת התנועתית של התינוקות. בקורס תינתן העשרה בתחומי ידע שונים הנוגעים להתפתחות התנועתית וחשיבות המגע והקשר בין הורה לילד ועוד.
אפשרויות תעסוקה:
הבוגרים יכולים לעבוד בתינוקיות, מעונות גיל הרך, מתנ"סים ובמרכזים פרטיים לאם ולילד וכן באופן עצמאי.
גילאי שנתיים- 6 (גני ילדים ועד כיתה א'):
הכשרה מקצועית למטפלים לילדים בגילאי 6-2 הן בחינוך הרגיל והן בחינוך המיוחד הסובלים מעיכוב או קושי מוטורי כלשהו או מבעיות נירו פיזיולוגיות שונות הן בטיפול פרטני והן בסדנאות בגני הילדים לאורך שנת הלימוד.
בקורס מושם דגש על לימוד שיטת ההדרכה ויינתנו כלים שימושיים לעבודה במגוון פעילויות: משחקים, שימוש נכון באביזרים כגירוי תנועתי, מוסיקה ושירים בתנועה התואמים את התפתחות הילד.
תחומי המקצוע:
קשיים סנסומוטוריים
היפוטוניה (סרבול)
קשיי ויסות מוטורים
קשיי התפתחות שפה
קשיי גמילה (פיפי וקקי)
בעיות התארגנות
בעיות בהתפתחות המערכת הגרפו מוטורית וקשר עין יד
קשיים בתחום התבניתי (זיהוי צבעים צורות אותיות ומספרים)
ADD ו-ADHD
קשיי זיכרון וקליטת מידע.
אפשרויות תעסוקה:
גני ילדים, מעונות יום, מתנ"סים ובמרכזים פרטיים לאם ולילד וכן באופן עצמאי.
ילדי בתי ספר יסודיים ועל יסודיים:
התמקצעות בטיפול בכל תחומי לקויות הלמידה ולקויות תפקוד.
כל ספקטרום לקויות הלמידה- ADD, ADHD דיסלקציה, דיסגרפיה, דיסקלקוליה, קשיי זיכרון, קשיי בהבנת חשבון, קשיי שליפת מידע בעל פה ובכתב, קשיי ארגון, חרדות מבחנים, קשיים במוטוריקה עדינה, קשיים סנסומוטוריים ועוד.
כמו כן טיפול בחינוך מיוחד על כל גווניו.
אפשרויות תעסוקה:
הבוגרים יכולים לעבוד בבתי הספר, מתנ"סים, מרכזים לטיפול בלקויות למידה וכן באופן עצמאי.
חינוך מיוחד:
תחת קטגורית "חינוך מיוחד" נכנסת אוכלוסיה רחבה של מבוגרים וכן ילדים, נערים ובוגרים מגיל 3 ועד גיל 21 הלומדים במסגרות מגוונות על פי סוג הקשיים והצרכים, החל מגנים משולבים, טיפוליים, כתות מקדמות בבתי ספר רגילים, כתות משולבות, בתי ספר לחינוך מיוחד בקטגוריות השונות ומסגרות סיעודיות.
חלק מהילדים מגיעים לחינוך המיוחד כבר בראשית דרכם, בעקבות המלצת המכונים להתפתחות הילד וחלקם לאחר שלא צלחו להתמודד בחינוך הרגיל.
אוכלוסיית החינוך המיוחד כוללת ילדים/ מבוגרים בעלי לקויות חושים קשות, מעוכבי התפתחות, ליקויי למידה רב תחומיים, נכויות פיזיות קשות, הפרעות תקשורת, הפרעות התנהגות, פיגור שכלי, הפרעות נפשיות ותסמונות גנטיות שונות.
(מתוך פורום "חינוך מיוחד")
מטרת התוכנית לשפר את תפקודי המוח ולשם כך אנו בונים תוכנית עבודה ולימוד אישית לכל ילד. התוכנית כוללת עבודה עם הילד בתחומים הקשורים לשגרת חיי היום יום במטרה שהילד לא יהיה תלוי בחברה אלא יגדל להיות ילד עצמאי. הלימוד והמשימות השונות באות במקביל לעבודה על תחומים טיפוליים/ מוטוריים.
בעבודה עם אוכלוסיית הילדים עם הצרכים המיוחדים חשובה במיוחד מעורבותם של הורי הילד מכיוון שהטיפול מצריך אימון יומיומי בבית להשגת שיפור מקסימאלי.
מכיוון שמטרת הטיפול היא לשפר את תפקודי המוח, ניתן לטפל בהצלחה גם בפעוטות ובילדים ונוער עם תסמונות, ילדים ברצף האוטיסטי וילדים בעלי שיתוק מוחין.
טיפול במבוגרים- הגיל הצעיר (סטודנטים)
אבחון וטיפול בכל ספקטרום לקויות הלמידה, קשיי נהיגה ועוד.
אפשרויות תעסוקה:
טיפול פרטניים באופן עצמאי, גני ילדים בחינוך המיוחד, בתי ספר ועוד.
טיפול במבוגרים- בכל הגילאים:
אבחון וטיפול במקרים של התדרדרות המערכות הקוגניטיביות והפיזיות כגון: איטיות, קשיי נהיגה, קשיים בפיצול קשב, קשיי זיכרון, קשיים בהתמצאות במרחב, עייפות, קשיים מוטוריים- הליכה, ריצה. קשיים בשליפת מידע ועוד וזאת כתוצאה מגורמים שונים כגון בעיות רפואיות, לידות וזיקנה.