כניסה לרשומים

מרכז ורדי

"מרכז ורדי" הוקם בשנת 1996 כבית ספר שמטרתו הכשרת מאמנים לטיפול בליקויי למידה, לקויות תפקוד ולקויות התפתחות תינוקות. כיום נחשב המרכז לפורץ דרך ולאחד המובילים בתחומו. לאורך השנים הכשרנו מאות מטפלים ומאבחנים ב"שיטת ורדי" אשר עובדים ברחבי הארץ כעצמאיים הן באופן פרטי והן במרכזים שונים, בתי ספר, מתנס"ים ועוד.

כיום מציע מרכז ורדי בנוסף למסלולי התעודה להכשרה המקצועית גם מסלולי ידע מקוונים (לימוד מהבית) המיועדים להורים לילדים עד כיתה א' וכן מסלולים מקוונים המיועדים לבעלי מקצוע כגון פסיכולוגים, יועצים, מורים בחינוך מיוחד, קלינאי תקשורת, מרפאים בעיסוק ואחרים או לכאלו המעוניינים ללמוד את כל הידע התיאורטי של שיטת ורדי לארגז הכלים שלהם אולם ללא ההסמכה כמטפל ומאבחן בשיטת ורדי. 

הסקרנות, והרצון ללמוד ולהתפתח הם צרכים בסיסים שלנו כבני אדם. כשטוב לנו ואנו חשים ביטחון נוכל ליהנות מכל סוגי הלמידה, אולם לרוב, קשיים אמיתיים יגרמו לנו להימנע, לוותר ואף עלולים לשנות את מסלול חיינו.

ילדים בעלי לקויות למידה חווים אובדן ביטחון עצמי, חוסר מוטיבציה, עצבנות או ריחוק, התנגדות חריפה למשפחה ולבית הספר. הם עלולים להפוך להיות גורמי צרות, ווכחנים ולעתים אלימים. אפשרות אחרת היא התכנסות פנימית לעולם דמיוני והקמת שריון מגן. 

לקויות אלו והתופעות הנלוות להן עלולות לגרום לפער גדל והולך בין הפוטנציאל של הילד לבין יכולת המימוש העצמית בכל תחומי החיים ולהשפעה ארוכת טווח על אופיו ואישיותו של האדם. 

בשנים האחרונות מתפתחת מאד המודעות לקשייהם של הסובלים מלקויות התפתחות, תפקוד וליקויי למידה, וגוברת ההכרה כי קשיים אלו עלולים לפגום בסיכוייהם לממש את יכולתם. מדובר בתופעה מורכבת, המתייחסת בגילאי ביה"ס ליותר מ- 150,000 תלמידים (כ- 10% מאוכלוסיית התלמידים) בקבוצות גיל שונות וברמות קושי שונות. במצב הנוכחי נגבה מחיר חמור לא רק מהתלמיד, משפחתו ומערכת החינוך, אלא גם מהחברה הישראלית בכללותה.
לאנשי ההוראה בעבודה החינוכית תפקיד מרכזי בתחום הידע של ליקויי ההתפתחות, התפקוד והלמידה, ידע המחייב הכשרה ספציפית שתתייחס להתפתחות המחקרית המהירה בתחום.
ההכרה עם עקרונות "שיטת ורדי" וההדרכה ב"שיטת ורדי" מעודדת צמיחה אישית ומקצועית של המטפלות והמחנכות תעניק להן עצמאות והבנה עמוקה בעבודה היומיומית עם הילדים, צרכיהם והקשיים עימם הם מתמודדים והפתרונות הטיפוליים ותאפשר להם למצות את הפוטנציאל הגלום בהם.
ההדרכה מתמקדת בפיתוח דפוסי טיפול מקצועיים וקידום התקשורת מחנכת-ילד.
בנוסף, הדרכה לגבי ילדים שאינם מסתגלים מסיבות כלשהן למערכת החינוך ו/או בילדים המוגדרים על ידי המחנכות כמאתגרים ו"קשים".
 

 

כותרת טופס התחברות
להרשמה
כפתור סגירה